About Me

My photo
i'm not a perfect person, but i have simple heart and simple love for you.. i always do something wrong becoz i'm juz a simple human !!!

" blog list "

Monday, May 25, 2009

* first love *


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

talking about love, it may be a sensitive issues..and it is too subjective..what a pleasure if we could find true love, love till the ends of the breath...cinta tu ibarat layang2...perlu bijak bermain dengan talinya..tali jangan sampai terputus...layang2 dibiarkan terbang tinggi kekiri mahupun ke kanan..mengikut arah anginnya..tapi ingatlah, tali sebagai guidance kepada layang2..jika talinya rosak maka layang2 akan hilang arah punca..sehingga kadang kala layang2 hilang entah ke mana..atau mungkin tersangkut di celah pepohon kayu..
MEMANG cinta pertama sukar untuk dilupakan, apatah lagi mahu meminta melupakan cinta pertama.. Biarlah perasaan itu pergi dan datang dengan sendiri.. some says first love adalah kenangan dan akan kekal abadi. Semakin kuat berusaha untuk melupakannya, semakin sukar untuk berbuat demikian. This is becoz mind always keep thinking of him and therefor, influence our emotion. So, memaksa diri untuk melupakan sesuatu peristiwa itu seolah-olah memaksa diri melupakan sebahagian apa yang dilalui dan ia pastinya sukar untuk dilakukan.

Masa banyak membantu kita untuk melupakan seseorang. Bak kata pepatah, cinta akan hidup bersama waktu. Apabila waktu itu mati, matilah cinta. Anggaplah cinta itu seperti hujan, waktu lebat atau lama sekalipun pasti akan reda juga.
in love there's no true or false... Cinta itu buta dan sebab tulah sehingga kini, first love tu masih bertakhta di hati n sentiasa mengharapkannya kembali.Persoalan sama ada akan berkahwin atau tidak, biarlah TUHAN yang menentukannya. kita cuma mampu berdoa agar bertemu dengan orang yang benar-benar mencintai kita dan hati akan terisi dengan cinta sejati.

~~~~~~~~~~ love is a neverending story ~~~~~~~~~~



0 comments: