About Me

My photo
i'm not a perfect person, but i have simple heart and simple love for you.. i always do something wrong becoz i'm juz a simple human !!!

" blog list "

Sunday, May 24, 2009

true story of KAK JU...

..JU vs DEVIL..
_______________________________________________________
sebuah kisah benar tentang kak ju yang aku tulis semula berdasarkan pengalaman..
bukan rekaan, dongeng..mahupun fantasi...
________________________________________________________

Sabtu..jam sekarang menunjukkan jam 1.50..
Namun mataku tak mampu untuk dipejamkan..ntah kenapa malam ni agak susah untuk melelapkan mata…sekali-sekala, terdengar teriakkan kak ju.. membuatkan aku seringkali terkejut..kak ju(tak tahu nama sebenar) masih menjerit..meraung2..merapu…ntah apa…sungguh dahsyat..begitu kuat sungguh ilmu yang digunakan’nya’..kak ju.. sebaya kakak aku..sudah 2 tahun sakit..pada mulanya..dia dikatakan trkena sampuk..yela…selalu keluar..bila bawa berubat, ramai yang kata die terkena/ atau ‘terpjak’..macam2 lagi..tp..baru2 penyakit kak ju dapat dikesan..rupa2nya dia sudah terkena buatan org..org tu pulak dulu pernah jad jran kami..2 thn yg dulu, sebelah rumah aku telah disewa oleh sekumpulan org bujang..mula nya kisah, ade sorang mamat ni syok kat kak ju.. tp kak ju x layan kot..lepas beberapa bulan..mamat ni pindah..(ntah bile die pindah pun aku x tahu..die ilang cam tu jek)..mula time tu la kak ju sakit..asik menyendiri jek…bile malam ckp sorang2…die wat prangai pelik2….then, mak kak ju pun bw la g berubat…org sume kata die kene sampuk la..day by day, penyakit kak ju makin menjadi2..bukan makin baik…tp masih undercontrol la…lately ni jek yg menjadi2…kisah kak ju terkene buatan org ni terbongkar pada hari kelmarin kalo x silap(menurut cerita mak aku, kalo salah maaf la..) malam tu die tetiba meracau..cakap yg bukan2…tp ms tu bkn dia yg ckp..tp ‘org lain’….macam2 bahase lak kua(aku x tau la cmne bunyi nye..aku x tau..) dia ckp la…

’knapa ju x suka aku..aku suka kat ju..kenapa ju sombong…’
‘sebenarnya aku dah buat kau..’
‘aku dah tanam banyak barang depan rumah kau..’
‘semua yang jadi di sini aku yang buat..’
(2 bulan yg lepas 2 org budak kat taman aku diganggu oleh makhluk yg bernama “hantu raya”..)
‘aku akan buat kau merana sampai mati’
‘Biar sampai xde org nk kan kau..’
‘aku bagi kau makan Clorox ,kau x mati..’
‘aku bagi makan racun pun x mati2 lagi..’
(2 tindakakn di atas telah dilakukan oleh kak ju tanpa dia sedari sendiri..alhamdulllah..kak ju masih dapat diselamatkan..)

macam tu la lebh kurang yg diceritakan oleh mak aku..lihatlah..betapa kejamnya manusia..bila akal menguasai diri..hilang lah pergantungan hati terhadap ILLAHI..

mula2 nya aku x bape nk caye sgt la ape yg mak aku citer..(coz, aku x suke accept something yg aku x nmpk..)..tp malam ni aku saksikan sendiri keadaan kak ju..ms tu aku satu family br jek smpi umah dr SEREMBAN 2(g shopping la..pe lg..)…sampai je dpn umah, aku nmpk kete byk gile…nk2 kat area uma kak ju..aku da riso la..ye r..ramai giler cam ade org meninggal..mau tak cuak..pas parking kete , kami pu g la uma kak ju..senyap je…tibe je, ms aku kat dpn pagar umah kak ju..aku terkejut ble kak ju berlari ke arah depan pagar n menjerit..(ms tu aku btol2 berdepan ngan kak ju..tekujut sih..)

arrgghhh..‘aku nk kau makan racun…’ arrghhh…eerrghhh….heerrrrgghhh.. (giler x sound effect aku..hahahahhaa..)

time tu, bulu roma aku pun sibuk2 nk berdiri..meremang sih..tekejut aku dibuatnya..btol la ape yg diceritakan oleh mak.. melihat keadaan kak ju mcm tu, aku pun cepat2 balik umah..bukan TAKUT….cume aku x bersih…so, b4 it become worst, aku rs better aku balik..setan kan suke time2 cmni..aku rs cam nk tolong je…tp x tau nk tolong mcm mana… ya tuhan…….

aku masih tidak boleh melelapkan mata dek kerana teriakkan kak ju yang semakin kuat..

‘aarrghh…eerrgggghh…pergi…..jgn ganggu aku…arrrrrrrrrrghh…’(mcm2 jenis bunyi)

kadang kala kes kak ju ni membuatkn aku terfikir..how great is love power..sehingga membuatkan seseorang itu buta..dan sanggup melakukan apa saja..oleh kerana tidak mendapatkan cinta kak ju…lelaki itu sanggup membuat kak ju tersiksa dan menderita..yelah..mungkin pada dia..kak ju tak terima dia..dia fikir kak ju tak boleh dimiliki oleh sesiapa..yelah…daripada berputih mata..apa omputeh kata, do or die..ape yg aku mengarut nih…that’s y die wat kak ju cm tu kot…nauzubillahi min zalikh..mintak jauh la aku dari semua benda ni..
tp ble dipikir balik..bodoh jugak org yang 'wat' kak ju ni..drpd die wat kak ju cm tu..baik die wat kak ju jadi suke kat die..at least die dpt kak ju gak..hahahha..dlm pandai ade gak bodoh nye..hahahahha..(tp ni xpatut dicontohi..aku juz ckp r...)

kak ju masih lagi menjerit…
menurut kata ustaz tadi yg mengubat kak ju, katanya bukan sedikt ‘benda’kat badan ju ni..dah terlalu banyak…(kesian kak ju…)
dia kena lawan ‘benda’ ni..bukan mudah..takut x termampu oleh kudratnya…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ya Tuhan sembuhkanlah kak ju.. andai benar dia yg bersalah..janganlah kau hukum dia sebegni…tunjukkanlah dan bukakan lah seluas2 nya pintu hati ‘si pembuat/pengganggu’ kak ju.. agar die menghentikan segala gangguan ini…lembutkanlah hatinya untuk memaafkan kak ju..kembalikan lah die ke jalan asal..jalan yang engkau redhai..sesungguhnya, engkaulah TUHAN yg membalik2 kan setiap hati milik manusia..
amin2 ya mujibassa ilin…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jam menunjukkan 2.45pg..mata aku pun da bg isyarat lampu merah..tanda utk aku berhenti..tp..stiap kali mata aku nk terlelap..suara kak ju menjerit mengejutkan aku..
emmm…
apa yang mampu aku buat????
Berserah???
Buat x tau??
How if it happen to U ???????
Eemmmmm…
Nk tido lahhhhhhhh….
Moga kak ju cepat sembuh..
**********************************************
pesanan :
jagalah setiap tindakan mahupun lisan..
"kerana mulut badan binasa"..
jadikanlah, kisah ini sebagai pengajaran di masa hadapan...
____________ends____________

0 comments: