About Me

My photo
i'm not a perfect person, but i have simple heart and simple love for you.. i always do something wrong becoz i'm juz a simple human !!!

" blog list "

Tuesday, March 24, 2009

aku bukan penyeri..



aku mulakan tinta ku..


dengan lafaz kalimah tuhanku..







puisi ini milik hatiku..


yang ceritanya berliku-liku..


yang punya rasa pilu..


juga penuh rasa sayu..







aku dan dia..


di mana silapnya..


mungkin kami terlalu muda..


untuk punya rasa cinta..







adakah aku tersilap langkah?


kerana terlalu mengikut amarah?


atau kau yang beralih arah?


melihat aku yang sedang resah?







benar..


aku dalam resah..


aku dalam gelisah..


mencari jalan yang tak sudah-sudah..


kerana kekhilafan yang telah sudah..


aku rebah..


oleh kelamnya kisah sejarah..







namun kau cukup sempurna..


untuk beraja di hatiku..


namun aku tidak sempurna..


untuk bertakhta di hatimu..





kuyakini..



aku bukan untukmu..


meskipun aku pernah berjanji..


untuk hidup bersamamu..


kerana aku bukan lagi penyeri..







aku dan kamu..


telah jauh di persimpangan..


aku dan kamu..


tidak lagi sehaluan..


kerana kini tiada lagi rasa rindu..


yang bisa aku korbankan..







bermulanya di saat itu..


tidak senada lagi irama dan lagu..


maafkan aku..


kerana terpaksa meninggalkanmu..







hanya satu pintaku..


kuburkan aku bersama cintamu..


moga esok akan ada pegantiku..


yang bisa menemani kamu..







  • dedicated to anyone who experiencing this feelings..


  • only ALLAH knows what's in our heart..


  • created by : me@seriKandi (24032009_10.29pm)


0 comments: